Saturday, October 8, 2016

Handwriting in Exhibitions: "Tutti Frutti"

Ata o 15 de outubro podedes visitar no Colexio de Fonseca en Santiago de Compostela a exposición Tutti Frutti. Gráfica popular e diversidade cultural, comisariada por América Sánchez. Preséntase como un “sinónimo de mestura, variedade e mestizaxe (...) o intento de expresar a liberdade cultural de todos os pobos do mundo a través da súa gráfica popular”.






No propio catálogo indícase que o 90% de todos os autores de gráfica popular do planeta son amateurs autodidactas, espontáneos, intuitivos, alternativos e folclóricos, sen estar ao corrente de modas, tendencias, nin estilos, e dispoñen de escasos materiais, o que xera improvisación tanto na iconografía como na redacción.

A parte que máis me interesou da exposición foi o carácter íntimo das obras.  Primeiro, porque a selección está fotografada e ordenada polo propio comisario, e percíbese na súa unidade temática e estrutura lóxica. E segundo, pola espontaneidade, inmediatez e expresividade das obras: “En canto á forma de cada letra, existe a tendencia xeneralizada de trazar con “sentimento” de debuxo cada letra ou signo, independentemente do seguinte (...) Cada obra é unha peza única e irrepetible”. De aí que a idea moderna de dixitalizar alfabetos caligráficos (e eu engadiría mercantilizalos) é errática e estúpida, porque como Sánchez indica, “producen resultados propios da discapacidade visual”.

Desde logo, a gráfica popular, e as fotografías desta exposición como mostra dela, seducen e envolven ao espectador, e como indica Salvador García-Bodaño, lévannos da man no eido da “cultura social, do acervo de usos, habilidades e costumes dun pobo, a exteriorización do seu universo simbólico”.












Conclúe o seu comentario no catálogo América Sánchez cunha poderosa sentenza coa que concordo completamente: “A esta acelerada era tecnolóxica correspóndelle compartir a súa andaina co humano, lento e vivo tremor do trazo manual”.

No comments:

Post a Comment